Targi branżowe należą do najlepszych i najbardziej atrakcyjnych sposobów na komunikowanie się z rynkiem, ponieważ nie mają sobie równych pod względem ilości i jakości atutów marketingowych. Umiejętnie zorganizowane targi zagraniczne posiadają bardzo wiele zalet, wśród których wymienić można nie tylko ich uniwersalność, ale również opłacalność.
Wyjątkowa uniwersalność
Pod wieloma względami nic nie może równać się z targami zagranicznymi. Charakteryzują się one chociażby najwyższą skutecznością w procesie sprzedaży, oczywiście nie licząc sprzedaży bezpośredniej. Dzięki temu znane są jako źródło bardzo dużych zysków, także ze względu na generowanie około dwudziestu procent kontaktów handlowych. Tradycyjne wizyty u klientów są niemal dwukrotnie droższe, niż kontakty uzyskane na targach. Potwierdzeniem tego mogą być wyniki badań organizowanych przez renomowane instytuty zajmujące się badaniem rynków światowych.
Targi zagraniczne są opłacalne
Dzięki organizowaniu targów zagranicznych, wielu wystawców oszczędza czas i pieniądze, ponieważ udaje im się w jednym miejscu zgromadzić zarówno odbiorców, jak i dostawców. Do poniesionych kosztów zaliczyć trzeba opłatę za wynajętą powierzchnię wystawienniczą, infrastrukturę oraz różne pozostałe koszty uczestnictwa. Należy do nich np. wpis i reklama w katalogu lub na terenie targów, a także opłaty za karty parkingowe, wjazdowe oraz służbowe. Stoisko zbudować można we własnym zakresie, zlecić jego zabudowanie odpowiedniej firmie lub dołączyć do wspólnego. Należy również pamiętać o kosztach wynagrodzenia dla personelu oraz jego zakwaterowaniu, a także transporcie, montażu i demontażu stoiska. Doliczyć można także opłaty dodatkowe, dotyczące ubezpieczenia, reklam czy materiałów promocyjnych.
Zróżnicowanie tematyczne
Bardzo wiele targów zagranicznych znacznie ułatwia realizowanie postawionych celów. W przypadku bardzo dużej różnorodności tematycznej, spodziewać można się również bardzo dużych frekwencji. Dlatego warto wcześniej zapoznać się z regulaminem, dokumentacją oraz ogólną ofertą targów zagranicznych. W programie bardzo często znajdują się dodatkowe wydarzenia i atrakcje, takie jak np. seminaria, kongresy, sympozja czy zjazdy. Pozwalają one na uzyskanie dodatkowej publiczności, dzięki czemu targi zagraniczne ułatwiają i zachęcają do promowania swojego przedsiębiorstwa na bardzo szeroką skalę. Dlatego warto nie być anonimowym wystawcą i udać się na inaugurujące spotkanie z szefem imprezy, biurem prasowym czy pracownikami marketingu.
Polexpo zaopatruje targi zagraniczne, sprawdź http://polexpo.pl/