Rodzaje stoisk handlowych.

Decydując się na rozpoczęcie swojej własnej działalności handlowej, wielu ludzi wybiera na początek sprzedaż na różnego rodzaju jarmarkach i targach. Aby prowadzić podobny typ handlu potrzebny jest towar, który tematycznie odpowiadałby wybranemu wcześniej rodzajowi targów, oraz stoisko targowe. Niestety mało kto zwraca uwagę na odpowiedni dobór typu stoiska. Większość ludzi po prostu wypożycza lub kupuje pierwszy lepszy stragan, kompletnie nie przejmując się tym jak taka decyzja wpłynie na ich przyszłe dochody.

Jak wybrać stoiska?

Pierwszym i praktycznie jedynym czynnikiem, który powinni się brać pod uwagę podczas wyboru stoiska targowego, są możliwości ekspozycji towaru jakie ono proponuje. Wiadomym jest, że dobry handlarz inaczej będzie chciał wyeksponować drobne bibeloty, a inaczej drogie i markowe garnitury. Obecnie na rynku można wybierać spośród czterech najpopularniejszych typów stoisk.

Stoiska liniowe

Jest to najpopularniejszy typ stoisk, który występuje na polskich targach. Stoisko targowe typu liniowego ma to do siebie, że z trzech stron jest otoczone przez innych wystawców. Dlatego możliwości prezentowania towarów ograniczają się jedynie do frontowej ściany stoiska. Ze względu na to, że klientowi najłatwiej jest przeoczyć właśnie stoisko liniowe, warto czymś się wyróżnić. Dobrym przykładem jest sytuacja, gdy wszystkie ustawione w rzędzie stoiska są pomalowane na czarno. W takiej sytuacji dobrym pomysłem byłoby nadanie swojemu stoisku kolor czerwony bądź biały. Podczas wykupywania stoiska liniowego warto postarać się o to umieszczone na rogu. Dzięki temu zyskuje się dwie ściany do eksponowania towarów.

Stoisko wyspowe

Jest to największy typ stoisk. Ich rozmiary sięgają nawet czterdziestu metrów kwadratowych. W tego typu stoiskach klient ma dostęp do towaru z czterech stron. Sprzedawca jest niejako otoczony przez klientelę, przez co sprawna obsługa stoiska może wymagać od niego dużego zaangażowania i umiejętności prowadzenia handlu. Stoiska wyspowe posiadają największą powierzchnię służącą do eksponowania towarów, ale stanowią też największe wyzwanie pod względem kompozycji przejrzystego i łatwo dostępnego stoiska.

Stoiska półwyspowe

Jest to odmiana stoisk wyspowych, z tą różnicą, że posiadają one jedynie trzy ściany służące ekspozycji towarów. Czwarta ściana stoiska zwykle przylega do innego obiektu handlowego. Podczas zapełniania tego typu stoiska warto zrezygnować z zabudowy bocznych ścian. Dzięki czemu stoisko będzie sprawiało wrażenie bardziej otwartego na klienta.

Stoiska przejściowe

Ostatni i najbardziej nietypowy typ stoisk. Stoisko targowe typu przejściowego składa się w rzeczywistości z dwóch części ustawionych po przeciwległych stronach ścieżki. Ich największą zaletą jest fakt, że potencjalny klient zwiedzając targi po prostu musi przejść przez stoisko. W niektórych przypadkach organizatorzy umożliwiają stworzenie zadaszonego przejścia, co pomaga handlarzom wywrzeć na klientach wrażenia przytulności i intymności miejsca w którym prowadzą handel.
Niewielu handlarzy zdaje sobie sprawę ze znaczenia jaki ma wybór odpowiedniego typu stoiska targowego. Jednakże Ci, którzy mają niezbędną do tego wiedzę i zwracają uwagę na szczegóły, mogą liczyć na to, że ich obroty będą o wiele większe niż u niedouczonych kolegów. A w końcu o to w handlu chodzi.

Posty powiązane