Pomysł na karton

Opakowania tekturowe to nadal bardzo rozwojowa branża. Po opakowania te sięgają producenci z wielu różnych przemysłów. Kartonu używa się do opakowań zbiorczych i jednostkowych. Od prostych siermiężnych form, aż po opakowania będące prawdziwymi miniaturowymi przedmiotami sztuki użytkowej- z kartonu można wyczarować prawdziwe cuda .

Ta różnorodność to mocny punkt opakowań kartonowych. Przy pomocy druku offsetowego , farb i tłoczeń, kartonom nadaje się indywidualny charakter, który może stać się rozpoznawalnym symbolem danej marki i podkreślać charakter jej produktów.

Szata zdobi produkt

Przykładem niech będą opakowania kartonowe serii kosmetycznych produktów Tołpa. Seria ta stawia na akcent naturalności w swoich produktach. Kosmetyki polskiego producenta pozbawione są parabenów i silikonów, nie są wybielane. Ich formuły bazują na użyciu składników roślinnych, często popularnych w kraju gatunków ziół oraz torfu. Na swojej stronie producent deklaruje „uważamy, że suma małych rzeczy daje duży efekt” oraz „ktoś mógłby powiedzieć, że wygląd zewnętrzny nie jest najważniejszą rzeczą na świecie. Ale my uważamy, że to, jak czujemy się każdego dnia, wpływa na całe nasze życie. Zadowolenie to suma drobnych, ale przemyślanych decyzji”.
Motta te znajdują odzwierciedlenie w opakowaniach kartonowych, w jakie pakowane są tubki i słoiczki kremów. Opakowania te utrzymane są w stonowanej, lekko pastelowej, „nieoczyszczonej” kolorystyce. Przyciągają wzrok na półce swoim brakiem krzykliwości i prostą czcionką. W dobie półek, na których walczak uwagę konsumenta produkty popakowane w kartoniki tłoczone i kapiące wręcz od złoceń i lakierów, lekko matowe, proste opakowania wykonane z dobrego gatunku papieru wyraźnie różnią się od reszty. Opakowania te mają zresztą jeszcze jeden smaczek, którego na pierwszy rzut oka nie widać. Wewnętrzna strona kartoników została skrzętnie wykorzystana. Nadrukowane są na niej opisy składników i drobne porady kosmetyczne. To właśnie jeden z pomysłów na wykorzystanie opakowania jako elementu podkreślającego atrakcyjność całego produktu.

Użyteczne i pożytecznie

Nie jest to jedyny przykład na to, że opakowania kartonowe detalicznych produktów mogą spełniać więcej niż jedną funkcję. Swojego czasu jeden z producentów jogurtów dla dzieci na odwrocie kartoników drukował kolorowanki, Coca Cola zaprojektowała opakowania, które można złożyć w gogle współpracujące z trójwymiarowymi aplikacjami Googla, a producent butów sportowych Puma 3 lata pracował nad opracowaniem kartonów, których zewnętrzna część jest torbą i to wykonaną z recyklingowanych butelek PET. Pomysł ten jest nie tylko przyjazny dla środowiska, ale i dla kieszeni producenta, który dzięki temu rozwiązaniu dokonał znacznej redukcji kosztów. Powinien zjednać też większą przychylność klientów, którzy cenią recycling.

Posty powiązane