Organizacja pracy w restauracji

Mnóstwo gości w restauracji to stan jaki chciałby osiągnąć każdy właściciel restauracji. Jednak taka popularność może przynieść także pewne kłopoty. Zwłaszcza wtedy kiedy restauracja nie jest gotowa do obsługi pełnej sali. Dlatego organizacja pracy w restauracji jest niezwykle ważna. Tylko wówczas można wykorzystać pełen potencjał lokalu.

Gość nie może czekać

To podstawowa zasada. Niestety w wielu restauracjach można spotkać się z sytuacją kiedy gość po wejściu do restauracji dość długo czeka za progiem, aż zauważy go obsługa.

Taka sytuacja jest niedopuszczalna. Pamiętać należy, że klienci zwykle są niecierpliwi, a już naprawdę nie znoszą sytuacji, w której są ignorowani. Restauracja Sandomierz ma także swoją konkurencję. Jeśli zatem będzie kazać czekać zbyt długo klientowi, ten po prostu z restauracji wyjdzie. Dlatego organizując pracę w restauracji zawsze zadbać musimy o to, aby klient został przywitany i obsłużony zaraz po wejściu do lokalu.

Przyjęcie zamówienia

Kolejna istotna sprawa dotyczy przyjęcia zamówienia. Przede wszystkim goście nie mogą czekać zbyt długo na przyjęcie zamówienia. Jest to jednak z najbardziej irytujących sytuacji, na jaką wskazują klienci restauracji. Kelner zawsze powinien obserwować stolik. Klienci, którzy są już gotowi do złożenia zamówienia często po prostu zerkają w stronę kelnera.

Dobry kelner musi to zauważyć i natychmiast podejść do stolika w celu przyjęcia zamówienia. Ważne jest także to, aby kelner zawsze zaproponował napoje. I tu także liczyć się czas. Jeśli klienci zamówią zimne napoje powinni je otrzymać w czasie nie dłuższym niż kilka minut.

Realizacja zamówienia

Jeśli klient zamawia ciepłe danie to musi otrzymać ciepłe danie. Obsługa na sali musi być zatem tak zorganizowana, aby kelnerze zawsze na bieżąco odbierali wszystkie dania z kuchni.

Dzięki temu uniknie się sytuacji, w której gość otrzymał chłodne bądź wręcz zimne danie. Podanie takiego posiłku jest wręcz karygodne. W tej chwili istnieje wiele aplikacji gastronomicznych służących do komunikacji będziemy kuchnią a obsługą. Warto z nich skorzystać.

Rachunek

Kluczowy moment w obsłudze klienta to podanie rachunku. Chyba nie trzeba wspominać o tym, że klient kiedy poprosi o rachunek nie może czekać na niego zbyt długo. Jeśli klient prosi o rachunek to znaczy, że chce po prostu już opuścić lokal. Nie można go w takim razie zbyt długo przetrzymywać nie podając mu rachunku.

W jakich restauracjach spotkać można idealną obsługę? Można o tym poczytać w sieci. W wyszukiwarce wpisać można „restauracja Sandomierz” i zapoznać się z opiniami klientów i gości na temat konkretnych restauracji.

Posty powiązane

JOIN THE DISCUSSION