Lakier typu kameleon – garść informacji

Każdy z nas chciałby, aby jego samochód wyróżniał się na drodze. Wbrew pozorom najlepszym sposobem na uzyskanie uwagi na ulicy niemal wszystkich przechodniów jest lakier typu kameleon. Czym on dokładnie jest i co powinniśmy o nim wiedzieć?
Większość samochodów poruszających się po naszych drogach opuszczając fabrykę pokryta jest zwykłym lakierem bądź lakierem metalicznym. Czasami zdarza się również, że lakierowane są tak zwaną „perłą”. Lakier typu kameleon jest niezwykle rzadkim lakierem jeżeli chodzi o pokrywanie nim samochodów na etapie fabrycznym. Dlaczego?

Kameleon jest znacznie droższy!

Wynika to przede wszystkim z faktu, że tego typu lakier jest znacznie droższy od lakierów zwykłych lub metalicznych. Lakier kameleon wymaga również specjalnej techniki lakierowania, aby uzyskać powtarzalny efekt na każdym z elementów pojazdu. Również lakierowanie kameleonem wymaga położenia większej ilości warstw – wszystko zależy również od tego, ile odcieni ma dany typ lakieru zawierać. Im będzie ich więcej, tym więcej warstw będzie koniecznych i więcej pracy na pomalowanie każdego z elementów. Wszystko powyższe składa się tym samym na cenę końcową danego samochodu.

Czy wyjeżdżają samochody w kameleonie?

Cena lakieru kameleon i konieczność poświęcenia większej ilości czasu na odpowiednie pomalowanie całego samochodu nie eliminuje całkowicie jego używania w przypadku edycji specjalnych niektórych samochodów. Jednym z przykładów może być Nissan Primera P11 w wersji STW, która została wyprodukowana tylko w ilości 200 sztuk – każda sztuka była numerowana, miała dodatkowe wyposażenie w stosunku do wersji „seryjnej” oraz lakierowana była właśnie lakierem typu kameleon.

Naprawy kameleona?

Jak wygląda jednak kwestia ewentualnych napraw lakierniczych lakieru typu kameleon? Wbrew pozorom nie jest tutaj możliwe ani cieniowanie sąsiadujących elementów, ani robienie zaprawek – zawsze konieczne jest polakierowanie całego elementu, które może wiązać się ze znacznie wyższymi kosztami niż w przypadku zwykłej powłoki lakierniczej. Lakier do wymienionego powyżej Nissana Primery P11 STW to koszt około 3 tysięcy złotych za litr (nie jest sprzedawany w mniejszych ilościach i dostępny jest tylko na specjalne zamówienie ze sporym czasem oczekiwania jedynie w kilku miejscach w Polsce).
Można ogólnie przyjąć, że naprawy lakiernicze samochodów polakierowanych fabrycznie kameleonem są nieopłacalne ekonomicznie – robią to jedynie pasjonaci, którym zależy na dobrym utrzymaniu limitowanych serii danych modeli.
Profesjonalny Lakier kameleon posiada w swojej ofercie sklep Lakiery24.com

Posty powiązane