Co trzeba wiedzieć o renowacji silnika?

Niektóre prace renowacyjne samochodów i motocykli powinny być wykonywane w warsztatach przez profesjonalistów. Są one bowiem skomplikowane i czasem nawet niebezpieczne. Jednakże, wiele czynności wykonać można samodzielnie w garażu. Należy do nich bez dwóch zdań renowacja silnika, polegają na jego malowaniu.

Jak często potrzebna jest farba do silnika?

Nie ma wątpliwości, że malowanie silnika należy przeprowadzać regularnie. Jednakże, nie sposób wskazać konkretnie jak często powinno się to odbywać. Zależy to bowiem od wielu czynników. Przede wszystkim, liczy się jakość użytej farby do silnika. Są takie farby, które po kilku, albo co najwyżej po kilkunastu miesiącach zaczynają odchodzić i silnik znów wygląda nieestetycznie. Są również takie, które trzymają się dobrze przez wiele lat.

Warto zauważyć, że to jak długo farba trzyma się silnika zależy również od tego, jak często pojazd jest używany. Niewątpliwie, ciepło bijące z silnika jest głównym czynnikiem powodującym odchodzenie farby do silnika. Nie trudno więc zrozumieć, ze im częściej zapala się silnik i im częściej jest on ciepły, tym szybciej farba zaczyna od niego odchodzić.

Renowacja silnika – jak się przygotować?

Oczywiście, samo posiadanie wysokiej jakości farby do silnika nie jest wystarczające. Potrzebne są także takie materiały, jak podkład epoksydowy, czy preparaty czyszczące. Wydaje się, że środki do czyszczenia są wyjątkowo istotne, gdyż to właśnie dokładne oczyszczenie silnika daje możliwość równomiernego nałożenia farby do silnika.

Kiedy ma się już pewność, że wszystkie potrzebne materiał został zgromadzone i są wysokie jakości można przejść do następnego etapu, czyli do wyciągnięcia silnika na zewnątrz. Warto w tym miejscu rozwiać wątpliwości odnośnie tego, czy można malować silnik bez wyjmowania go na zewnątrz. Otóż zdecydowanie, nie należy tego robić, gdyż dokładna renowacja w ten sposób po prostu nie może być przeprowadzona.

Najtrudniejsze etapy renowacji silnika

Niewątpliwie, etap malowania, na którym farba do silnika jest już na niego nakładana jest najprostszym z wszystkich etapów. O wiele trudniej jest wcześniej, gdy trzeba wyjąć silnik, jak i później ,gdy trzeba go z powrotem założyć.

Szczególnie w przypadku motocykli, w których nie tyko silnik wyjmowany jest na zewnątrz, ale również wskazane jest jego rozkręcenie, należy szczególnie starannie złożyć go na nowo po zakończeniu pracy, aby nie dopuścić do tak zwanego rozszczelnienia.

Farbę do silnika kupisz na Lakiery24.com

Posty powiązane